tisdag 23 februari 2010

Stryp Dilsa Demirbag-Sten och NJUUUUUUT!!!!!!

Appropå religion hade min TV-kväll sånt tema. En TV-kväll som jag avnjöt med red hot chorizo med både senap, ketchup och vitlöksås. "Debatt" hade en intressant halvtimme om "kristendomens särställning" i svensk skola. En väldigt komplex och lurig fråga. Dilsa Demirbag-Sten växer mer och mer till ett av mina verkliga hatobjekt. Inte för det hon står för; hellre radikalliberaler än veliga mesar. Men hennes jävla attityd. När en tjej i publiken/panelen, som fick en hundradel av tiden babbliga Dilsa fick, nämnde i en bisats att hon hade muslimsk bakgrund blev hon härskartekniskt nergjord av Dilsa. Dilsa vände sig med ett hånleende åt programledaren Belinda Olsson: "Du ser, Belinda! Vissa ska ALLTID bli kränkta!" När en kvinnlig präst i studion frågade VEM som påstått sig bli kränkt fick hon inget svar.

Jag anser att man bör strypa Dilsa Demirbag-Sten! På samma sätt som hon stryper andra! Detta är helt och hållet i enlighet med "Den Gyllene Regeln" och rättvis karma!

Sissela Kyle glänste som vanligt i sitt program om "Dödssynderna". Denna gången handlade det om Vällust. En väldigt trevlig "synd", vilket de flesta svenskar tycks eniga om. Sissela lyckas på ett genialt sätt blanda humor med vältänkta diskussioner beträffande "dödssynderna". Det blir verkligt djupt trots att det upplevs som "lättsamt". Underbart!

Dock håller jag inte med hennes slutord: "Den som alltid njuter njuter aldrig". Då tycker jag att man gullar till begreppet njutning för mycket. Ty njutning äro icke välbehag allena. Jag sätter åtminstone inte likhetstecken mellan njutning och sorglöshet. Det sistnämnda kan vara en plåga. Just för att den som alltid tar två glas vin istället för ett aldrig kan uppleva "fredagsmys", för att använda Sisselas eget exempel. Njutning är även smärta. Men vetskapen att man gör rätt. Man behöver inte vara satanist för att ta till sig LaVeys avsnitt om "Njutning, inte tvång" i "Den Sataniska Bibeln". Detta var faktiskt en av de där omvälvande läsningarna i mitt liv som förändrat mig i grunden (ett par andra är Simone de Beauvoirs "Det andra könet" och Arne Jarricks "Hamlets fråga" om kvinnligt genus respektive självmord). Jag har lagt bort det vansinniga tänkandet att "livet är inte bara roligt, det mesta är faktiskt tråkigt". Det tänket är absolut inget annat än självdestruktivt beteende! Och man har ett val! Alltid!

Njuuuuuut!!!!!! ;-P

8 kommentarer:

Unknown sa...

Kan bara hålla med om att Dilsas plats i media är fullständigt obegriplig. Dåligt påläst och ointelligent (men dessvärre snygg)...

Hon är inget annat än ett kvinnligt alibi-Ali som "törs" vara antimuslimsk och batongliberalskt integrationstyckare...

Caligula sa...

Håller helt med. Hon kan sätta sig på höga hästar och galoppera ner andra, för hon har en "muslimsk bakgrund" men blir minsann inte kränkt! Menn gör att citera Mattias Gardell (Tidsignal, nr 7, 2007):

"Stundtals blir det smått absurt, som när Dilsa Demirbag-Sten bereds plats som sanningsvittne. Trots att hon är uppväxt i Sverige i en familj där fadern var kommunist och en militant ateist som avskydde allt vad islam hette, underbyggs hennes vittnesmål om islams och muslimers vederstyggliga vara med påståenden om hennes >>muslimska bakgrund<<".

Snygg är hon dock, dubbelt medhåll. Befriande (!) ändå att hon har en "orka bära burka"-inställning. ;-)

Caligula sa...

"Men för att citera..." Dumma tangentbord... ;-9

Unknown sa...

Har Mattias Gardell sagt så offentligt? Han går från klarhet till klarhet den mannen!

Om burka kan man tycka mycket (eller litet ;-), men om det kommer från Dilsas mun så kan man utgå ifrån att det är ur fel perspektiv, med fel analys och med argument som inte håller...

Caligula sa...

Japp, han skrev så i en debattartikel i tidskriften Tidsignal med temat: "Vänstern och islam". Han fortsätter:

"Problemet ligger dock inte i sanningsvittnenas personliga erfarenheter- i vad mån den >>muslimska bakgrunden<< är korrekt eller inte - och heller inte i sanningsvittnets politiska ställningstaganden. Det verkliga problemet utgörs av den islamofobiska föreställningsvärld som möjliggör funktionen: antagandet att det finns ett bestämt muslimskt VARA som kan >>avslöjas<< genom berättelser från EN AV DEM själva. Lika lite som sanningshalten i antisemitiska påståenden kan >>intygas<< av en person med >>judisk bakgrund<< som är villig att återberätta antijudiska sterotyper..."

saran sa...

Jag skriver under på klabben.
Förresten, har du funderat på att börja skriva för allmänheten? Typ krönikör? Skicka in lite material till nån tidning där nere, du skulle göra succé tror jag!

Caligula sa...

Tusen tack, saran! Du fattar inte hur lycklig jag blir av att höra sånt! :-D

Agneta (Femme Fatal) brukar säga samma sak. Och mitt ego skulle inte skämmas för att synas i t.ex. Kristianstadsbladet eller Norra Skåne, trots att det är hemska tidningar. ;-p

Dock lever jag inte riktigt som jag predikar: jag kan skriva "Fjantelagen suger Luther-kuk", men vågar ändå riktigt tro att jag är nåt... Trots att jag innerst inne ser ner på de flesta krönikörer... Så keep on ego boozing me!!! :-9

Caligula sa...

men vågar ändå INTE riktigt tro att jag är nåt...

Kan man inte redigera kommentarer? :-p