torsdag 11 februari 2010

Skägg eller inte skägg - det är frågan



Hmmm... Har en veckogammal skäggväxt. Ska jag slätraka mig inför mormonkyrkan på söndag eller spara det inför fredagsbönen i moskén nästa vecka?

Jag och Per-Ola ska köra ett religions-race! Idag försökte vi kolla upp Jehovas på nätet. Jag brukar gå förbi Rikets Sal och gena över deras parkering. Man undrar ju lite vad de finklädda gör därinne egentligen? Gamla Rikets Sal här utanför mitt fönster är ju moské nu. Den vi ska besöka. Jag ska ringa till imamen nästa vecka och höra om lite praktiska saker. Huset är ju i markhöjd så man kan titta in från gatan. Besökarna ser ut som talibaner, åtminstone männen. Men ser ganska snälla ut ändå.

Äh, jag tar en sak i taget! Jag viger helgen åt mormonerna! Kollar på filmerna jag fick och läser lite i Mormons Bok! Blir ändå en nykter och snäll helg! Med besök i Jesu Kristi Kyrka Av Sista Dagars Heliga på söndag förmiddag!

Inga kommentarer: