lördag 20 februari 2010

Pest & kolera - lördagskväll

Jaha, lördagskväll. Jippi hurra.

Har inget att hitta på. På TV är det OS eller Melodifestivalen. Pest eller kolera. Jag bryr mig lika mycket som jag gör om Tiger Woods otrohetsaffärer eller fusket inom Moderaterna. Om OS-"fiaskon" eller "bragder". Det är ju ändå bara konstruerat av medierna vad som är vad. Jag bryr mig inte om en afrikan tävlar för Sverige. Som självhatande hårdrockare får Crucified Barbara gärna komma sist och behålla sin värdighet.

Jag har nu sugit i mig 170 ofelbara tips i Henrik Fexeus "Alla får ligga" ! Jag ska helt enkelt köra precis exakt som jag alltid har gjort! När jag inte får ligga! Det känns kört m.a.o....

Det blev tikka masala-kycklinggryta och ris till middag. Stark mat är bra denna årstiden. Och annars också. Kittlar dödsskönt i näsan! Får bli den sista halvan av pizzan jag gjorde inatt till nattamat. Första halvan blev min frukost. Perfekt helgfrukost: det är ju som en macka, dessutom är pizza mycket godare och smakrikare kallt. I synnerhet som den har fått stå och "dra" och smaken satt sig riktigt!

Jag satte på Overkills nya, som jag också "fick hem" idag, och poppade popcorn. Tänkte att det skulle jag säkert bli glad av. Och det var en cool och kul skiva med deras specifika old school heavy metal-thrash. Nu har jag snart tryckt i mig en stor plåtbunke popcorn och det börjar som väntat bli väldigt salt i botten...

Jag funderar på att ta en långpromenad på fältet. Nu har det förhoppningsvis börjat frysa på igen. Men vet inte. Jag ska ju ändå promenera in till stan imorgon förmiddag när vi ska till mormonernas söndagsskola...

Äh! Jag sätter på Cult of Luna-DVD:n! Passar på innan grannarna börjar tjura! Om fem dygn är det dax! !!!!


AC! Jag är inte sur egentligen! Grejen är att jag de facto är pigg och glad! Fast UTTRÅKAD! DC!

Och HÄR kommer en låt från det underbara 60-talet när musiken var bäst och kläderna, frisyrerna och brudarna snyggast! I synnerhet fransyskorna! Eurovisionsschlagerns bästa bidrag någonsin! Och en låt jag GARANTERAT blir på jävligt glatt humör av! :-P

Gall-feber!ViveLaFrance!

Inga kommentarer: