tisdag 31 december 2013

Fjäril - ett Gott Nytt År! ♥

Årets sista dag. Jag ska försöka ge ett nyårslöfte. Om jag vågar. Jag lovar att försöka våga mer. I år har jag inte vågat så mycket. Ofta har jag känt det som att detta året bara runnit ifrån mig. När jag bokstavligen gömt mig under täcket i bäddsoffan. I min ensamhet. Fast jag innerst inne vet att jag kan. Kanske är 2014 året då jag kryper ur min puppa och flyger som en fjäril? Men jag klagar inte. Politiskt har det varit ett svart år. I Sverige som i världen. Ett mörker som gör att människor börjar längta efter ljus. Ett hopp. Personligen har det varit ett bra år. Jag har haft kul jobb med trevliga jobbarkompisar och elever. Jag har varit på många äventyr. Resor. Festivaler och konserter. Jag var vandrat och vistats i naturen. Jag har fått komma ut och läsa ur min bok. Då jag valdes in i styrelsen hos Vänsterpartiet Kristianstad har jag haft privilegiet att avnjuta dubbelt så många möten. Ett ganska fantastiskt år egentligen. Jag har många fina vänner. Nya som gamla. Familj, nära och kära. Som berikar mitt liv. Därför kommer jag inte att skriva en årskrönika. Istället kommer jag att försöka blogga lite om alla otaliga äventyr jag ännu inte hunnit blogga om. Så rikt är nämligen mitt liv. Kanske inte i andras ögon. Men i mina egna. Även om jag kanske gömmer mig i min puppa och inte riktigt vågar flyga så högt som jag kanske borde. Men man måste ju inte alltid flyga heller. Jag vågar ändå tro på 2014. Saker blir vad man gör dem till. Gott Nytt År kära läsare! Jag älskar er! ♥

Inga kommentarer: