måndag 30 december 2013

Whole lotta love - en nära döden-upplevelse!

Efter mindre än halva Rapports årskrönika kan jag bara säga: - Hej då 2013! Jag kommer inte att sakna dig! Ser mer fram emot andra delen av Fröken Frimans krig om en halvtimme! Och blir inte besviken! En riktigt bra serie till såväl form som innehåll! En SVT-klassiker som kommer att göra sig bra i Öppet Arkiv! Hitlåtens historia om Scorpions och Wind of change! Säga vad man vill om Klaus Meines visslande så gav det mer framtidshopp än nämnda årskrönika! Och miljonvinsten Led Zeppelin - Celebration day.... nåja, vad är en bal på slottet? Man betalar ju ändå TV-avgiften! Good Times', Bad Times' !!! Rysningar! Orgasmer! Kashmir = "Tusen och en natt-blues"! Jimmy Page! En riktig silverhårig gentleman med många strängar på sin gura! Robert Plant är en äkta hippie! Betänk detta nästa gång ni uttalar er om hippies! Pavlovs betingade reflexer... efter halva Led Zeppelin-konserten får jag tjuvstarta nyårsfirandet med ett glas vin! Fast bara ett - det ska vara resten av året! Dazed and confused - Skål för alla gamla gubbar! Jag avslutar med sista delen av Döden, döden, döden! Clownen Manne och Arne Hegerfors talar om sina "nära döden-upplevelser!" Jag vet inte om döden är slutet! Det blir dock slutet på TV-kvällen! Året har ett helt dygn kvar!!!!

Inga kommentarer: