lördag 28 december 2013

Mjaaauuu!!! ♥

Jag älskar min mammas katter! Eller är det mina systrars? Äh, man kan inte äga en människa! Och man kan inte äga en kissemisse! Men man kan älska båda delarna! Visst är hon söt? Den lilla hopkrupna kattungen längst upp med den längtande blicken? Hon är kring 80 kattår! Och smälter ihop väldigt bra med soffan! Såväl till färgen som formen! Den svarta ondskefulla katten underst! Vågar jag klappa? Men hon är lika fin! Strax efter jag tog det kortet gick jag själv och sjönk ner i soffan framför Lucifer! Kissen i Askungen! En harmlös, ytlig och tillrättalagd gammal Disney-rulle! Som jag blev tårögd av! Är jag man eller mus? Gärna mus! "En för alla - alla för en!" Att ställa upp för de orättvist behandlade som själva ställer upp för de orättvist behandlade! Solidaritet! Möss! Och slöa gamla gosiga katter med lika hårda klor som mjuk päls! Som inspirerar en till att bara finnas där på en soffa nära dig! Eller i knäet! Som manipulativt mjauar lite själviskt slött när de blir sugna på nåt gott! Allt detta tillsammans är nog Kärlek för mig! Eller i all anspråkslöshet en avspegling av Människans innersta väsen! Pudelns kärna! För att även få med voffsingen i juletid! ♥

Inga kommentarer: