torsdag 20 maj 2010

Braxar och screwdriver






Idag var det riktigt ruggigt varmt ute. Svettades ymnigt när jag satt ute på balkongen. Kvavt som satan och jag hoppades nästan på åska. Trog en promenad ut på näset i enbart kortärmad skjorta. Satte mig på gräset vid sjön och bara njöt. Gick en bit bort ner till vassen och såg hur det slog och plaskade kraftigt överallt. Undrade till en början om det inte var sjöfåglar. Vilket det annars fanns gott om. Både gräsänder och kanadagäss. Men det var braxarna som lekte. Fantastiskt. Spöade nästan paddsvärmeriet för några veckor sen. Ni ser fenorna på översta bilden? Det är inte hajar! Blixtarna slog och åskan dundrade på den hyfsat klara himlen. Inget regn alls i sikte. Räckte fortfarande med bara en kortärmad skjorta. Härligt. När jag gick från sjön mötte jag en äldre man med en stor håv. Hoppas gubbjäveln var naturvårdare, fan för att ge sig på lekande vitfisk. Men det är kanske så man får överleva i vår sköna nya tid?

Det är rejält grönt och vårigt nu. Jag kände knappt av allergin heller ute där grönskan prunkade.

Om exakt en vecka när jag skriver detta står jag på Siesta! och ser Khoma! Nu jävlar är jag festivalsugen på allvar! Andreas visade MMS-bild på det nya stora kupoltältet han köpt idag! Svarade att nu är vi rejält småborgerliga och får riktiga vuxenpoäng! Vi kommer att leva på screwdriver! Bortsett från öltältet där de serverar sånt så säljer de enliterspaketer med apelsinjuice för en tia! Allt är billigt och anpassat efter gymnasieelevers ekonomi! Screwdriver som pedagogisk lunch, haha!

Dessutom släppte Sweden Rock en drös mindre svenska band idag! Bl.a. Moloken från Umeå! Riktigt bra proggig döds-doom! Vågar knappt hoppas att de inte krockar med något...!

Inga kommentarer: