tisdag 25 maj 2010

Vår i Hästveda















Tiden går! Det är snart nytt månadsskifte och Valborg och Våren får vika för juni och sommaren! Det är även över ett år sen jag gjorde min baddebut via hopptorn som skänkte mig en jobbig (men rätt kul!) festivalsommar på kryckor! Vilket jag avstår i år!

Upplägget var till stor del som förra året: Traditioner är till för att följas! Grillning ute! Party och skålar! Hårdrock i högtalarna! Glada personer som flippar ut utan att det goda humöret rubbas! Även vädret upprätthöll traditionen: när vi efter skogspromenaden i den vackra mångskiftande naturen kom fram till den lilla otroligt rena Skärsjön för att bada kom regnet! Och försvann när vi gett upp grill- och badlusten!

NB: Grill- och badlusten just där! Efter en extra flippig stund vid långbordet med Philemon Arthur & The Dung, PET-flaskor som trumpukor och chipsskålar som hjälmar bestämde sig sgt Danne för att den nattliga baddebuten skulle bli av! Jag och Mad Ola hängde på! Trots fullmåne och en upplyst sjö var det beckmörkt i den lilla skogsdungen ner mot sjön! Som vi propsade på att gena genom! Plötsligt försvann bara Danne! En grop? En rotvälta? Han kom upp och försvann igen! Och kom tillbaka! Jag och Danne var helt inställda på att doppa oss! Men satan i gatan vad kallt det var! Och långgrunt! Vi gick hur långt som helst med vatten till anklarna och bara tjöt av köld! Till slut fick vi lägga oss på mage på den decimetergrunda sjöbotten (nåja, ett par decimeter då) för att lyckas bottna! Vi kom upp minst lika snabbt! Men det var gjort! Det var ovärderligt att värma sig vid kaminen efteråt och analysera det konstnärliga djupet i TV:s testbild!

Musikquizen (gissa hårdrock-introt) vanns av bäste Pixen! I "Gissa det torkade köttet" lyckades jag gissa rätt på kamel! Vilket var lite önsketänkande då jag aldrig käkat puckelpålle (där kom jag ju på ett bra nytt ord!) innan men var spänd på att göra det! Krokodil (och vad var det nu mer?) hade jag smaskat förr! Finfint tilltugg! (Metal om inget annat!)

Levande eld både ute och inne! En kamin i ett (hisnande stort efter mina förväntningar) hus är nog det mysigaste som finns i inomhusläge! Jag och Linn satt och myste framför elden och småpratade/småpartade fram till nio på lördagsmorgonen! Att frossa sig proppmätt på grillat kött och kryddkorv är nog det bästa som finns kulinariskt sett!

Paddlingen på söndan fick vi skjuta på framtiden! Det hela var överhuvudtaget rejält trevligt! Och mysigt! Och roligt! Och rockigt! Våren hälsades in och det peppades rejält inför festivalsommaren 2010! Den som startar nu efter denna sena blogg!


You've got desire
So let it out
You've got the fire
Stand up and shout
(RJD)

1 kommentar:

Anonym sa...

@Michael - I had been wanting to deliver a communication on the
other hand can’t think it is with your internet site.
Do you remember to send an email?
My webpage :: Genital Warts Cures