måndag 24 maj 2010

Welcome to Hellsingland


Tog en solskenspromenad till och från stan för att skriva ut festivalbiljetterna till Siesta! och tågbiljetterna till Rockweekend. Och vad får jag se när jag går in på hotmail:

"Grattis!

Du har vunnit följande vinst i Rockweekends månadstävling i april!

LIVSTIDSBILJETT TILL ROCKWEEKEND"


\m/ Fucking Hell Yeah!!!!! \m/

Ett aprilskämt? En försenad födelsedagspresent? Och jag som aldrig har tur i spel och lotterier! Nu har jag gratis 3-dagarsbiljett inkl. camping till Sveriges bästa och mysigaste hårdrockfestival så länge den existerar! Kolla bara i år: Venom och My Dying Bride!!!!!! \m/

Hur länge den existerar är ju en annan fråga. Det är ju det dumma grollet med Getaway i grannbyn samma helg. Är det konkurrensen med den festivalen som både gjort att jag har gratis inträde/camping resten av livet (på festivalen) och 3-dagarsbiljett för 595 i år? I så fall borde jag kanske ge den dummaste av alla vanföreställningar (värre än scientologernas om rymdprinsessor) rätt: den marknadsliberala om konkurrensens välsignade verkan. Och i så fall skulle jag verkligen sälja min själ åt djävulen.

Jag hoppas istället att det slutar tjafsas och stjälas höjdarartister och festivalbesökare av varandra! Att Rockweekend kommer att leva länge och presentera fantastiska artister och en underbar festivalstämning! Men det är kanske egenintresset som talar, muahahaha! ;-P

Jag har föresatt mig att detta ska bli bästa året i mitt liv! Och det börjar ganska hyfsat ändå!

My life is Heaven in Hellsingland \m/
(mycket fritt efter RJD)

Inga kommentarer: