fredag 22 oktober 2010

Choklad och lingon - en mänsklig träningsblogg



Gym med Steve och Anton. 20 minuter löpband. Triceps, mage, baksida lår/röfv, hantlar. 2 timmar promenad. Gör susen detta. Bara ett hekto kvar till min idealvikt: 66,6. Hail Satan*! \m/

"Syndade" när jag kom hem. Chorizo. Pulvermos. Vitlöksås. Ketchup. Lingonsylt. Hela kostcirkeln, hehe! Jaja, isvatten till det (lite hälsohängiven får en fattigfan va)! Lingon till korv? undrar någon. Tja, jag hade ju en ganska nyköpt burk krösemos. Och jag hällde bara några skedar på det torra trista pulvermoset.

För den delen är lingon underskattade. Smålands röda guld. Chokladbiten jag mumsade i mig nyss till kaffet innehöll lingon. Hur mumsigt som helst! Mjölkchoklad är godaste sortens choklad! Med nötter och/eller frukt! (T.o.m. lingon är som sagt smaskens i!) Jag är redan bäst och behöver inte försöka vara märkvärdig, snobbig och elitistisk genom att gnaga torr råkakao som smakar skit! ;-P

Kollade på Skavlan på TV till maten. Mycket intressant med Jack Vreeswijk, Cajsa-Stina Åkerström och Hank von Helvete. Inför filmen om Cornelis som lär bli en riktig höjdare. Att höra dessa tre framföra "Balladen om Fredrik Åkare och den söta fröken Cecilia Lind" var riktigt vackert. Att även Håkan Hellström gästade var ett trevligt bonus!

Fy fan va månen är FULL! Får nog bli en midnattspromenad ute på fältet! Själv är jag nykter! Måste vara pigg och rask imorgon bitti! Vaffö då då? Gym igen, min jädrans träningspundare? Närå! Blir bjuden på en riktigt mastig frukostbuffé på Café Sandhem i Vä! Nån måtta får det vara! Och jag har som sagt bara ett hekto kvar till 66,6! For it is a human weight! \m/

* Motion

2 kommentarer:

magda sa...

Jag såg också Skavlan, och tänkte när de tre sjöng tillsammans, att det faktiskt var ett sådant där "moment" där det blev riktigt bra teve; så intimt och nära och berörande.

Håkan H är ljuvlig!

Caligula sa...

Underbart mysigt program! Och dessutom intressant! :-D