tisdag 12 oktober 2010

Trött tisdagskväll


Igår:
- Häng med på en taco-buffé! Jag bjuder!
- Tyvärr, jag ska jobba!


Ikväll:
- Häng med på ett par groggar och kolla på matchen!
- Tyvärr, jag ska jobba imorgon!


Ingen ska säg att jag inte går stenhårt in för arbetslinjen!

Mumsade till det ikväll (ingen mat på jobbet) med kotletter, klyftpotatis och bearnaisesås. Lite festligt kan man väl få ha det på veckans tristaste dag? Detta till ett spekulativt TV-program om Tempelriddarna.

Sen har TV-kvällen fortsatt. Och min extrema trötthet kom tillbaka med mättnad och dumburk. Funderade allvarligt på att lägga mig redan halv åtta. Totalt hängig och så trött att det svider i ögonen. Det har varit så i flera dygn nu. Och det beror inte på festande eller dataspelande.

Vet inte om det är årstiden. Min väninna Marie nämnde att hon också är trött och hängig och att det kanske inte skulle vara dumt med ljusterapi. Snackade med farsan ikväll. Han var oxå helt trött och hade sovit 13 timmar på raken vilket han var nästan chockad över....

Tur att man måste ha totalkontroll på både fakta och elever hela tiden på jobbet. Håller en vaken. Även om jag idag tvingade på alla stackars klasser att studera dagens budgetproposition. Bara ordet kan få en att gäspa tungt. Och det soliga vädret som är på dagarna piggar upp. Just då. Men det försvinner lika fort. Och då är det kört.

Jag går fan och lägger mig efter "Debatt". Då är klockan nio och jag kan sova över nio timmar. Eller ska jag ge EM-kvalet en chans? Kollade resultatet nyss bara för det. Holländarna höll varandra tätt och hade just gjort 1 - 0. Känns kört.... jag begraver mig under täcket i min beckmörka lägenhet. Hårt kramande kudden.

Inga kommentarer: