söndag 24 oktober 2010

Tillfälligt avbrott


Söndag igen. Hur har jag helgat denna heliga vilodag? Tja, jag vilade inte på löpbandet i alla fall. Tvärtom kutade jag som farbror Jehu på spurten. Och lite styrka. Och lite balans. Träningsnarkoman? Moi? Hoppas jag inte. Men skönt att ha kommit in i ett flyt. Som kan behövas när det är kyligt, regnigt, grått och tradigt. Och energin bara vill helga viloårstiden. I ett varmt och mysigt ide under täcket.

Fast Steve och Anton håller en alltid pigg och glad. Efter träningen begav vi oss först till Ica Maxi för godisinköp och sen till Steves vindsvåning Helvete. Anton bjöd på Gorbys-piroger med taco-smak, julmust och chokladdrömmar. Steve på kaffe och pepparkakor. Jag tackar bägge och lovar att själv bjuda igen nån jävla gång! ;-p

Vi kollade på alla fyra säsonger av Lorry. Eller rättare sagt enbart det mest sevärda: de genialiska och ytterst tänkvärda monologerna med Stefan Sauk: Tillfälligt avbrott, Folkets Forum och Connected. Jag hade inte sett detta sen det kom mellan 1989-1995. Det var m.a.o. mycket nostalgi. Dessutom var det ytterst skrämmande att konstatera att den smått hårddrivna jargongen där är precis som det låter idag. Så mycket har det svenska samhället förändrats i en cynisk och iskall riktning. Och det var just när Lorry gick som det hela började.

Efteråt kollade vi på dokumentären Satan rides the media om Varg Vikernes och kyrkobränderna i Norge. Väl hemma fortsätter det med Vikernes och Burzum. Bra musik att laga korvgryta till. Som ska avnjutas till ett par avsnitt South Park.

Veckoslutrapport:
* Måndag: Gym / Poweryoga
* Tisdag: Jobb / Föreläsning
* Onsdag: Jobb / Poweryoga
* Torsdag: Jobb / Gym
* Fredag: Gym
* Lördag: Svullande i mysiga vänners lag
* Söndag: Gym / Helvete

Det är mycket nu. Jag tycker det.



(Fast nästa helg blir det ett Tillfälligt avbrott i mitt nya duktiga liv!)

4 kommentarer:

Stefan Kress sa...

Hahaha! Stefan knugen Sauk!! Älskar hans Tillfälligt avbrott och övriga inslag i Lorry. Historiska och klassiska ögonblick i tv-historien utan tvekan. Tack Stefan och tack medborgare Lund för en trevlig söndag. Det var jag som bjöd på chokladkakorna också så du vet ;-) haha!!

Caligula sa...

Stefan Knugen Sauk & Stefan Knugen Kress! Verkligt historiska och klassiska inslag, indeed!

Oooops! Sårry, haha! Tack för knuga-kagorna! ;-P

Svante sa...

Hej!

Jag har en fråga om ett av dina blogginlägg - skulle du kunna maila mig på sp@revolution.se?

Caligula sa...

Kan jag väl! :-)