onsdag 16 mars 2011

Glass mot glass!








Historien om alla hittillsvarande samhällen är historien om glasskamp.

Det var riktigt soligt sommarväder idag och de pavlovska betingade reflexerna började vråla: GLASS!

Jag var lägligt nog ledig idag! Eftersom jag skulle besöka Arbetsförmedlingen för att lämna en lapp! Detta tog typ åtta sekunder! Och efteråt hade jag typ åtta meter till Conditori Fantasi där jag mötte upp lika fikasugna medborgare Steve!

Här finns rikets bästa glassortiment! Dessutom säsongsbetonat! Den flitige bloggläsaren minns att jag vid advent frossade på pepparkaks- och glögg-glass! Det finns åtta sorter att välja på, och man gör bäst i att köpa en glassbuffé för 49 spänn! Vari det ingår såväl obegränsad mängd glass och kaffe!

Jag tog tre bägare och lyckades därmed avsmaka samtliga sorter! Steve orkade bara med hälften! Därmed segrade jag i glasskampen! Men tackar som en sann sportsman Steve både för glassen och för en god kamp! Bokstavligt god:


* Bägare 1: Kiwi, vattenmelon, vanilj

* Bägare 2: Citronkaka, körsbär-choklad, hallon-vanilj

* Bägare 3: Choklad, ananas

Anton
dök upp i slutet men höll sig till kakfrossa! De tre mumsetörerna var på plats! Lägg märke till dominoeffekten det skapade!

Inga kommentarer: