onsdag 2 mars 2011

♥ Kärlek vid första ögonkastet ♥

Tror jag på Kärlek vid första ögonkastet?

Javisst! Det är en av de få saker jag faktiskt tror på! Det är alls inte naivt! Snarare tvärtom!

Inte bara beträffande förälskelser utan all form av kärlek. Personer man gillar överhuvudtaget. Man märker direkt att man gillar en annan, och det bekräftas allt mer på ett närmast skrämmande sätt.

Samma med det omvända. Personer man "fattar otycke" för vid första ögonkastet. Och mycket riktigt....

Det kan ju förstås vara så att man anpassar sig efter sina fördomar och undermedvetet sprider bra eller kass karma. Men jag tror att det är mer än så.

Jag är övertygad om att evolutionen har utvecklat signaler om vem man är "anpassad" för. Som hjärnan medvetet eller omedvetet utläser. Det finns fog för att "ogilla någons uppsyn".

Men det tar tid att utveckla det medvetna. Höra varningsklockan ringa. Det finns gott om falskspelare. Men med ålder och, framför allt, erfarenhet försvinner naiviteten och godtrogenheten allt mer. Man lär sig att se klart. Att inte bli falskt förförd.

Krama de du älskar och döda de du hatar. I sistnämnda fallet rekommenderas tyst förakt. Biter bittert.

4 kommentarer:

Ladyintuitionstardust sa...

:) Du formulerar dig och uttrycker väldigt mycket likt en annan person jag känner. (Speciellt i detta blogginlägg)Kanske är det därför jag spontant gillar er båda;)
Kramar gärna de jag älskar men de jag hatar är så få och jag är så glömsk så jag vet knappt ens längre vilka de är... men en o annan kan jag "klicka ogilla" för...
KRAAAAM till DAJ!

Caligula sa...

:) Du bekräftar mina spontana tankar... :)

"men de jag hatar är så få och jag är så glömsk så jag vet knappt ens längre vilka de är..."

= EXAKT vad jag menar med att "döda genom tyst förakt"! ;-P

KRAAAAM till DAAAJ!!! =)

Ladyintuitionstardust sa...

Lite lätt "synkade" som fanligt då;) Annars tyckte jag nog att ditt bloggslut lät en aning mer bitter än att glömma... fast det förvånade mej så det känns nu bra med vissheten:)

Ha ha "u blogg my world" ;) ha ha

Kraaam från maaaaj!

Ladyintuitionstardust sa...

fanligt eller vanligt, FAD är skillnaden?