onsdag 2 mars 2011

Må de härskna klasserna darra.... (eller ligga....)


* * * ♥ Käre Rekryterare/Platschef! Jag vet att Du kollar min Facebook innan Du kallar mig till anställningsintervju! Medan Du snokar i mitt privatliv ligger jag med Din fru! Hon är en riktig fining och jag fattar inte vad hon ser hos en stalker som Du! ♥ * * *

Nä, jag får aldrig ligga. Å andra sidan slipper jag bädda också.

Läste i Metro att över 30% av rekryterare på arbetsplatser googlar en och kollar bloggar och Facebook... Att vara social som person och ägna sig åt intellektuell gympa är tydligen negativt på dagens arbetsmarknad...

På min Fas 3-praktik finns ingen täckning för Internet. Inget smygsmurfande där inte. Istället leker jag med såna här saker.
(... i smyg... När inte chefen ser på... Säg INGET!!!!)

Sådär ja! Nu slipper jag jobba det närmsta halvåret också! ;-p

2 kommentarer:

Ladyintuitionstardust sa...

"Alla får ligga" har jag hört, men det handlade kanske om att alla fåren låg ned?

Caligula sa...

Haha, det är faktiskt en riktigt intressant bok av en spännande tankeläsare! =)