tisdag 29 mars 2011

Whatever that hurts - en patetisk blogg



Har känt mig orolig i magen hela dagen. Började igår och försvårade minst sagt sömnen. Särskilt som man bara försöker ligga, slappna av och finnas. Måndagssjuka? Jag brukar se måndagar som en härlig nystart... Stress? Jag är ju knappast den stressade typen... Misstanken att det bästa jag kunde göra var att åka och jobba och koncentrera mig totalt på en uppgift (transkribering) visade sig slå in. Sen blev det jobbigt igen.

Känner mig trött, hopplös och nerstämd. Utan sug. Och patetisk som skriver såna här bloggar...

Novemberdepression? Utanför tågfönstren fick jag bara en gråkall obehaglig novemberkänsla... Inte ens festivalsommaren känns lockande. Enbart overklig och avlägsen. Precis som i november... Men de säger att det ska bli riktig vår till helgen... Och jag vet att humöret och suget kommer tillbaka...

Tiamats Wildhoney kändes som en perfekt må dåligt-skiva när jag med måttlig huvudvärk betalade mina ändlösa räkningar när jag kom hem. Och nu strax innan sängdax... Whatever that hurts... When nature calls we all shall drown...

Inga kommentarer: