fredag 11 december 2009

Guldregn i SRF-misären!



Iron Maiden, Mötley Crüe, Heaven & Hell, Iggy & The Stooges, Slayer, Anthrax och Alice Cooper....

.... JÄVLAR alltså i min lilla låda! Ska Sonisphere vara slutsålt efter fem sekunder på måndag eller? Detta vill jag VERKLIGEN se! 2010 känns som ett "Maiden-år" och jag tänker fan inte missa dem! Har jag tur i oturen kommer kanske Sonisphere till Graspop och kan avnjuta det där istället? Men i så fall blir det nog inte med samma band. Heaven and Hell MÅSTE jag se! Gick ju miste om Dio i måndags, nu kommer han tillbaka med Black Sabbath!!! Iggy & The Stooges skulle vara riktigt häftigt! Grämer mig ännu över att jag blev tvungen att köra ifrån deras söndagsspelning på Roskilde 1998 för att jag skulle jobba på äckliga Volvo dan efter! No fun! Resten av banden kan jag ha och mista. Men självfallet skulle jag kolla på Mötley, Cooper och Slayer.

Sonisphere, Graspop och Metaltown börjar storslaget! SRF börjar sämre än nånsin! Att de senaste släppen var Y&T och Magnum gör knappast saken bättre. Blir det första året sen 1999 (fr.o.m. det året har jag en obruten svit) som jag inte åker till Norje? Nu får de fan fixa Metallica som ändå spelar i krokarna!


Men ULVER på KB i februari ska INTE missas! Ska bli riktigt häftigt! Andreas har redan skaffat biljetter åt oss! Och vi lär knappast bryta traditionen att lyssna på de norska vargarna när jag besöker honom i Karlskrona imorgon!

Guldregn nästan överallt alltså! Gullregn över SRF! Alltså det som på nysvenska heter golden shower. Måtte även dessa skärpa sig! Så man kan åka dit och ha kul som traditionen bjuder! UTAN regn denna gången! Rödbränd som traditionen bjuder!

Inga kommentarer: