torsdag 3 december 2009

Pussytivt SRF-tänkande



Idag på Folkuniversitetet hade vi ett föredrag om positivt tänkande. Låter sådär lagom kul och klyschigt på ett projekt för långtidsarbetslösa, eller hur? Men det var intressant. Det kretsade mycket på endorfinknarkande, leva i nuet och annat jag själv brukar propagera för här.

Vi gjorde en övning om att byta negativa tankar till positiva via neutrala. Jag och Per-Ola gjorde det tillsammans och det visade sig, föga förvånande, att vi hade väldigt lika tänkande. Ett spontant exempel jag kom att tänka på var att jag blev negativ till SRF igår efter att de släppte ytterligare en trist AOR-artist. Men man kan ju ändå tänka neutralt att nu måste de ändå ha fyllt den kvoten. Och vidare till nåt positivt genom att det rent logiskt måste bli nåt bra snart.

Och efteråt såg vi att W.A.S.P. är klara för SRF! Jag hoppades på dem eftersom jag missade dem både på Rockweekend och på KB. Nu ska de dessutom bara köra från de första två skivorna. Tufft! Hellion!!!

Metaltown släppte samtidigt Rammstein och Nile! Två av de banden jag mest hoppades på till SRF! Men nu är det ju kört där.... kanske får bli Metaltown ändå? Jag VILL inte missa Rammstein, och de lär ju inte komma till Graspop eftersom de ska till den andra belgiska festivalen.... Festivalsommaren 2010 blir mer och mer oviss....

Men W.A.S.P. var pussytivt! Har ni märkt att jag är lika mogen som Blackie? Eller Rammstein för den delen?

Inga kommentarer: