fredag 18 december 2009

Snö, slask & SRM

Igår var det helt underbart ute! Vit snö, en gul sol och en klarblå himmel (jag höll på att skriva gul snö)! Jag gick fram och tillbaks till Folkuniversitetet; hade jag fått bestämma skulle vi haft en utedag! Jag lapade i mig så mycket sol som jag bara kunde! Trampade över snön som hade lagt sig! Samma när jag gick fram och tillbaks till badet (det var verkligen härligt med brännande arombastu när jag kom in från kylan och rykande gulaschsoppa när jag kom hem)! Tyvärr ska ju folk propsa på att skotta och ploga så man knappt vågar sätta ner foten för att inte halka! Men i nån decimeter snö kan man ströva fritt även i lågskor!

Sannerligen säger jag eder: vi skall smida edra plogbilar till svärd!!!!

Idag har det bara varit grått och slaskmoddigt. Pekka. Och kallt. Blaskigt. Halvsmält. Och halt.

Lämnade prover idag. Kommentarer om mitt låga blodtryck som vanligt (men jag gillar att bli snurrig). Pantade burkar så jag kunde planera matinköp månaden ut. Traskade in till stan. Satte mig på biblan och läste senaste Sweden Rock Magazine. Sista chansen att teckna autogiro och få Rammsteins nya (som dårarna i blaskan sågade!) var igår. Men jag kan ju lika gärna läsa den på biblan; världens bästa kulturinrättning! Skivorna man fick om man prenumererade var ändå inga höjdare (jag har en jättehög jag inte lyssnat på). Och det var flera år sen man fick postrar. "Öööh, postrar!" säger folk. Och det var väl därför de slutade med såna. Kan höra de stackars förnedrade läsarna tydligt: "Sluta! *snyft* Ta bort postern! *snyft* Jag är faktiskt inget BARN! *snyft*" Hahaha! Jävla pretton utan självdistans! Själv har jag köket fullt av SRM-postrar: Tarja på frysen och Destruction och Bathory på dörren!

Hmmm.... Jag bloggar skit om SRF och gratisläser SRM.... jag gillar nog inte hårdrock! ;-p

HMJ

Inga kommentarer: