torsdag 5 september 2013

Gröna fingrar och röda smultron

15 maj, på min födelsedag, fick jag två krukor med smultronplantor av storasyster Maria och Mats. Då jag verkligen inte har gröna fingrar blev jag lycklig och förvånad när jag tittade och hittade röda smultron. Jag har vattnat mycket och varit övertygad om att de torra plantorna snart skulle vissna bort helt. Men icke. Sol har det funnits gott om ute på balkongen denna sommar. Som inte är slut. Inte så länge man kan avnjuta sin lunch ute på nämnda balkong. Om jag skulle ta ett gäng plastpåsar med mig och gå ut på Näsby fält där björnbärsbuskarna sträcker sig kilometervis? Det kan ju alltid bli några rejäla grogg-glas med läskande smoothie när jag slängt dem i min fina glas-mixer. Vår bästa tid är nu. När sommaren kysser hösten. ♥

Inga kommentarer: