onsdag 4 september 2013

Jävla SKITSAMHÄLLE!!!!!

Mitt fas 3-beslut har löpt ut så jag befinner mig i en evighetskö på arbetsförmedlingen. Som är utbyggd och med ökade öppettider. Ändå får jag en klaustrofobisk känsla. Alla människor som bara sitter eller står här. I olika åldrar och med olika arbetslivserfarenhet. Varför? Vilket jävla slöseri. Vilket jävla system. Vilket jävla SKITSAMHÄLLE!!!!! "- Jajaja! Är det inte bra att arbetslö... arbetssökande; betänk hur vi lägger värderingar i orden!, får lite rutin i att söka jobb? Detta ska de faktiskt göra 8 timmar om dagen. Deras JOBB är att SÖKA JOBB!" *suck* - Piss off! En arbetslös söker inte jobb åtta timmar om dagen måndag till fredag. En arbetslös söker jobb 24/7. Via nätet, kontaktnät och vakanser. Vi lever år 2013. Att veckovis, inom en viss förhandsbestämd timme, tvingas infinna sig på Af är ingenting annat än en kommunarrest. För att man inte ska smita till Hawaii med ersättningen? Paternalism och förnedring. Regeringen skyller sina misslyckanden (om de nu inte medvetet skapar en arbetslöshet för att pressa löner och krossa arbetsrätten?) på de arbetslösa själva. Det är dessa som saknar karaktär och behöver en upptuktelse. I mina ögon är det regeringen som behöver en rejäl upptuktelse. För det är en jävla SKITREGERING!!!!!

Inga kommentarer: