torsdag 24 september 2009

Matteus anno MMIX




Jesus sade till honom: “Sannerligen säger jag dig: I denna natt, förrän hanen har galit, skall du tre gånger förneka mig.” Petrus svarade honom: “Om jag än måste dö med dig, så skall jag dock förvisso icke förneka dig.” Sammalunda sade ock alla de andra lärjungarna.

Katolska kardinaler förnekar katolska Förintelseförnekare... men det förnekar påven! Tre gånger var det ja! SSPX skulle göra sig bra med en annan form på S:en! Och visst är väl mer banalt med sex miljoner ofrivilligt dödade judar än en frivilligt dödad jude? Som katolikerna dessutom förnekar det judiska hos? Sannerligen säger jag: Vatikanen förnekar sig aldrig...


(Är det bara jag som tycker att både Benedictus och Williamson ser läskigare ut än Christopher Lee? Där har de åtminstone mitt gillande!)

Inga kommentarer: