onsdag 16 september 2009

Melodi mot melankoli


Eller kanske snarare melodi för melankoli? Jag känner att jag kommer att bli mer och mer nerstämd nu när jag märker av årstidernas annalkande mörker. Och vad passar då bättre än nerstämd musik? Sagolikt vacker goth metal som The 3d and the Mortal och Draconian t.ex.? Eller Strebers melankolifolkpunkiga "Högervindar" som stämmer in på flera sätt: "Det blåser hårt, det blåser kallt, det blåser högervindar överallt". Men även atmosfäriskt dödsmangel som Dominia och Dark Lunacy med sina fantastiska fioler.

Dessa artister förgyller skivan jag fick igår:

The 3d and the Mortal, Depressed Mode, Draconian, Dia Psalma, Strebers, Svartsyn, Dark Lunacy, Dominia, Mors Silens, Mors Principum Est, Dimmu Borgir, Eternal Tears of Sorrow, Ad Hominem, Imperanon, Charon .... och mer har jag fått lovat till helgen! Är beredd att möta en låååååång mööööörk hööööst!

Inga kommentarer: