torsdag 26 januari 2012

Caligulas känsloblogg - Sexklöver


Det kändes som en urvriden disktrasa i tjocktarmen när Håkan Juholt höll sitt ovärdiga "avskedstal" under skådeprocessen hemma i Småland i lördags (att jämföra med Lasse Ohlys avskedsparty ett par helger innan). Känner mig glad att jag aldrig sökte medlemskap i sossepartiet som jag nästan var sugen på efter att ha sett och hört en lysande Juholt hemma på Sommarlust i våras. Ett "linjetal" som aktiverade samtliga mina känslor: gråt, skratt, vrede över orättvisor, barnfattigdom och "medborgare med avklippta vingar"....

Å andra sidan tycks ju Anders Borg ha fått en ny kompis i Europa-samarbetet med min gamla Metall-kompis Stefan Löfvén. Om nu blåsosse och "kompis" går att förena....

Känns lite spontant som att vi har en borgerlig sexklöver i riksdagen. Plus ett rasistparti som till 100% kommer att rösta med dem. Plus ett då vänsterparti. Som går framåt. Känns det som....!

Inga kommentarer: