söndag 21 mars 2010

Nyårsförhoppningar

Vad har jag för förhoppningar så här första dan på nya året? Funderar och funderar....

Jag vill kramas och pussas med glada och gulliga flickor så mycket som möjligt! Jag vill bli av med nuvarande regeringen! Jag vill jobba med kul elever och härliga kollegor så mycket som möjligt! Jag vill ha en solig sommar som är extremare än vintern vi haft! Jag vill att det ska bli det bästa året i mitt liv!!!

Vill jag att det ska bli så så kan jag se till att det blir så! Detta är en fast sanning! Ingenting är omöjligt om man bara vill! Men väderleken? Och arbetsmarknadsläget? Det är väl krafter jag inte kan råda på?

Ack, dåre! Väderleken är ingen väderkvarn, du riddare av skitnödig skepnad! Arbetsmarknadsläget är inget utrotningsläger, hur namnlikheten än kan spela en spratt!

Vill man så kan man! Detta är sanningen bakom all magi! Vi är alla gudar!

Således sade Buddha: Läs Caligulas Konstaterande! The best blogg in sajberspejs! Halleluja Amen! \m/

Inga kommentarer: