måndag 8 mars 2010

Sommeren har kommet!!!!!!


Vinterånd, du skal dø!
Vinterånd, i snøen blø!
Vinterånd, jeg er sommer!
Vinterånd, og jeg kommer!

Når snøen smelter gråter vi;
vinteren har blitt beseiret.
Eikeånden vil bli satt fri,
sommeråndene har feiret.

Solen har fått sin kraft tilbake.
Eikeånden er født påny.
Solen har fått sin makt tilbake.
Sommeren har kommet.


Idag har den sitt officiella släpp. Skivan som jag lyssnat oavbrutet på i lurarna ute i vintervädret sen jag själv fick den hemknyckt för några veckor sen. Skivan om Vinterns död och Sommarens återkomst. Och den kunde verkligen inte komma mer passande. Solen steker idag och den sista snön smälter som smör. Även jag kan känna mig nöjd med vintern denna gången. Nu välkomnar jag Solen! Nu välkomnar jag Sommaren! Nu välkomnar jag Belus! Vargavintern är över!

Inga kommentarer: