tisdag 17 maj 2011

17 maj - En dag värd att fira


17 maj! Akkurat morsomt! Men nu bar det av till Josef och Maria! Till Vilshult för att att fira lite mer på nära håll: Isak på 9-årsdagen och Rebecka på namnsdagen! Vi undrade i vårt stilla sinne om även syster Emma skulle fixa en ny anledning att fira 17 maj?! Men hon var var snäll mot sin make Jimmy, Isak och norrbaggarna och sparade denna dag för dem! Om det inte blev en snabb-bäbis när jag for från Olofström hem till Kristianstad ikväll?

Jag kan inte låta bli att gilla Olofström ändå! Bruksorter som denna har något speciellt! Här bor och jobbar oförställda människor som har AC/DC-flaggor på altanen! När jag promenerade i byn tänkte jag på att Olofström, som (ännu) kretsar helt kring Volvo, ju borde vara kinesisk-språkigt! Och vad läser jag i Sydöstran? Nordenbergskolan (min gamla gymnasieskola) i Olofström ska införa kinesiska som tillval! Kan vara bra för de som ska börja jobba på "Bluket", muahaha! Det slapp åtminstone jag under mina år!

Inga kommentarer: