tisdag 24 maj 2011

Skymningstid - en gotisk domedagsprofetia







Detta är bästa tiden på året. Nyss var dagarna minimala. Man hann knappt med att tillägna sig ljustimmarna. Nu är det helt förbytt. Det är mörkertimmarna man får ta till vara på.

Jag promenerade lite hemma på fältet igår kväll. När solen gick ner och mörkret svepte in en i sin mantel. Pelarna, popplarna och buskarna med sina purpurfärgade blommor ingav en känsla av gotik. Skuggorna och de svarta silhuetterna viskade i mitt öra: dooooooom!!!!! \m/

Min doom metal-guru Björn Kress tipsade mig om The Sins Of Thy Beloved. Jag lyssnar nu och mer orkestral gothic doom metal blir det aldrig! Tankarna för verkligen mot gamla Theater of Tragedy. Han nämnde även att både Draconian och de största av de största, My Dying Bride, ska släppa nytt! Domedagen är kanske nära förestående trots allt?!!

Dum, dummare, domedagsprofet.... Godnatt, Jord!

The Sins Of Thy Beloved - Silent Pain


The Sins Of Thy Beloved - Worthy Of You

Inga kommentarer: