måndag 9 maj 2011

Skivor till kaffet (vem fan sa Fokushima?!!!)






De senaste dagarna har mina pollenreaktioner ökat ordentligt. Idag var det ett formidabelt helvete. My eyes are bleeding, and my nose is needing help för att travestera Rainbows Stargazer (Snorgazer?)....

Därför var det skönt att kunna jobba inomhus idag. Jag lånade chefens skrivbord och fortsatte inventera skivor. Till kaffet. Jag fick t.o.m. en skål godis. Och Världens Vackraste Visa höll jag i min hand: Dan Anderssons Jag väntar. Blev lyrisk bara av tanken. Jag trodde jag såg den mest älskade komma, genom skogen, över heden en snötung natt.... ♥ Njaaa...Snötung är väl det sista man tänker sig just nu.... Jag passade även på att knycka åt mig Håkan Blomqvists högintressanta doktorsavhandling i bokhyllan och läsa inledningen. Utan att nysa sönder den.

Det blev ett litet kökspass med disk, dock vågade jag mig inte in där när det lagades mat. Näsan var bokstavligen som en fontän. Jag hostade och var rödögd och hyfsat spak. (Fast bara för det ska ju alla andra vara värre och svimma och få eksem....) Men vid fikorna lyckades jag faktiskt sitta ute och mumsa korvomelett och blåbärspaj med vaniljsås och ha trevliga diskussioner med jobbarkompisarna utan att känna så mycket allergibesvär. Mycket trevligare än att stänga in sig inomhus i det strålande sommarvädret.

Sommarväder var det verkligen. Termometern visade 28 grader. Och det första jag gör när jag kommer hem till Kristianstad är att sticka till Tivolibadet och arombasta. Det sved gött i skinnet ska jag be att få tala om. Huden var bränd av solen. Näsan söndersnortad med pollen. Blir väl inte bättre imorgon. Naturen bjuder på rejäla vegetariska orgasmer. Och vi stackars allergiker får ta smällen. Vem fan sa Fokushima?!!!

Men visst är det vackert där man går ute med röda ögon och sprutande näsa! Naturen sprudlar! Och jag med den!

Inga kommentarer: