lördag 1 mars 2008

"Det orange kuvertet"

Varför säger man det orange kuvertet? Det är ju rött?

Jag tror att det är lite så här som autistiska människor tänker. Som att ge en en karta över Nederländerna när man ska fjällvandra i Härjedalen. Jag fattar inget. Vad är det för mening att ljuga om en sån sak? Att påstå att det skulle vara politiskt rött är en sak. Detta är dock motsatsen. Man ska tippa om sin framtid. Hos oseriösa alternativ. Vinna eller förlora. Har ni tänkt på hur ofantligt vacker idén bakom ATP egentligen var? De 15 bästa åren i ens liv avgör! Hur lätt har vi inte att döma andra på negativa premisser? Och svårt att se förtjänsterna? Tänk på en person och välj att selektivt plocka ut det bästa! Värdera denne efter detta sen! Skit i att 1972 var han eller hon arbetslös eller hade ett ströjobb! Eller söp som ett svin 1985! Vän eller ovän, nån du bryr dig om eller nån du ställer dig likgiltig inför! Vilka tror du kommer att vara dina egna 15 bästa år som du själv vill bli bedömd efter?

Jag har inte mer fel på ögonen än att jag kan se att det orange kuvertet är rött. Är det orange på insidan? Fråga inte mig, de få gånger jag öppnat det har jag inte hajat ett skit...

Inga kommentarer: