lördag 1 mars 2008

Don Juannes

Det var en gång en liten gosse i Skånes medelpunkt. Han var nog inte poppis i skolan utan tänkte att han skulle visa dem alla och ge igen. I vuxen ålder blev han anställd på ett kommunikationsforum för avdankade + nyblivna rockers. I sajberrymdens era blev han Webmaster för en s.k. messageboard. Gossen märkte att i sin nya position och bakom sitt tangentbord kunde han hävda sig och ge igen. Nu kunde han med sin backstage-ställning lägra vilken tjej han ville. Frågan var enkel: "När ska vi knulla då?" Meningsmotståndare på forumet kunde han som han ville suspendera och kasta skit på. Festivalen han var anställd på tyckte att ändamålen helgade medlen, om de mot all förmodan ens brydde sig om sandkastning i dylika lådor. Så gossen passade på att knullförfråga alla han kunde. Byxmyndighetsåldern utgörde inget hinder. Och makten brukades. Du och jag som älskar hårdrock kan väl i alla fall ha lite empati för gossen och ledningen för hans forum? Det är tyvärr svårt. Har man problem med sig själv bör man ta hand om detta i första hand. Och så levde han olycklig i alla sina dagar. Fiskmås. Case closed.

19 kommentarer:

dyermaker sa...

"Nu kunde han med sin backstage-ställning lägra vilken tjej han ville."

Inte alla. Men många. ;)

Caligula sa...

Det där är ju ett bildligt uttryck som baseras på önsketänkande. Som "göra precis som man vill". Det kan man ju sällan. T.ex. flyga till Hawaii eller boka ett nederländskt klingande hårdrockband till en liten festival i Blekinge. Eller förändra sitt eget förhållningssätt till människor. Fast vänta nu! Teoretiskt är det väl fullt möjligt? Kan inte människan få vingar ändå? Saudiarabien har t.o.m. ett flygbolag som heter Bajsair (= sant)! ;-)

Gamnäven sa...

Min nyfikenhet angående denna konflikt når inga gränser. Kan man hoppas på att någon gång få veta hela historien? Något att drömma om kanske...

Caligula sa...

Det handlar inte inte om en konflikt mellan DJ och mig. Den grejen kan jag ta, det viktiga är alla andra som kanske inte startar såna här bloggar. Men jag går gärna in på deteljer om du vill. ;-)

Gamnäven sa...

Do it! Du har min 100%iga uppmärksamhet! :-)

Gamnäven sa...

Jag väntar fortfarande... :-)

The Vince!!!! sa...

Detta tilltag kommer Johannes ej att uppskatta!!!!

Caligula sa...

Gamnäven: Fast sånt tar jag helst på ett annat forum eller över en bärs på SRF. :-)

The Vince!!!!: Kan man läsa andras PM kan man läsa andras bloggar.;-)

Gamnäven sa...

Ålrajt, vi får ta det över en bira på festivalen.

I övrigt finner jag dina tankar på denna sida mycket tankevärda.

Caligula sa...

Tackar, Gamnäven! Sånt blir man glad av att höra! Lika glad som över dagens bandsläpp! =)

The Vince!!!! sa...

Johannes ragningsreplik är i alla fall ärlig, och förmodligen det enda som är ärligt med honom överhuvudtaget, f ö så är det bara komplexfyllda psykotiska neurotiska människor som läser andras PM!!!!!

Caligula sa...

Visst är det ärligt och faktiskt riktigt respektingivande. Mycket bättre än att lova guld och gröna skogar och sen smita efter lägringen. Den typen av amatör-Casanovas föraktar jag mest av allt.

The Vince!!!! sa...

hmm, Casanova sysslade väl med erotik?
Jag tycker att sexuellt utnyttjande och erotik är två helt skilda saker!

Gamnäven sa...

För helvete gossar, nu blir jag ännu mer nyfiken!

The Vince!!!! sa...

Don Juannnes är fet, ful och fjortiskåt, det är verkligen gamaktigt beteende att bli nyfiken på den tragedin!!!!!

Gamnäven sa...

Hehehe. Gamnäven till er tjänst!

Egentligen är det inte fetheten fulheten och kåtheten som gör mig nyfiken. Det är maktmissbruket.

Caligula sa...

Utseende, vikt och libido fäster jag ingen vikt vid, räcker gott att jag skriver om mig själv, haha. Men det är J som styr allt, helt godtyckligt. Moderatorerna är bara till för syns skull. Märks någon kritik hotar han med banning, borttagande av ambassadör-poster etc. för att folk ska bli tysta. När jag insinuerade att han dubbelnickade med flera olika användare bannade han mig och gav mig skulden för en massa av hans egna dubbelnicks. "Nu har Caligula lämnat oss 4-ever. Han och hans löss" skrev han sen. Samt hittade på en massa IP-nummer för att verka trovärdig. Det värsta var alla boardare som gick på det. De som trodde på mig blev kallade "godtrogna" *suck*. Samt bannade eller hotade om det. Dessutom läser J uppenbart andras PM. Listan kan göras mycket längre... ;-)

The Vince!!!! sa...

Missanpassade missnöjda maktlösa men ändå maktmissbrukare, det är SRF-boardens moddar i ett nötskal

Mange sa...

Haha, allihop!?