torsdag 23 september 2010

Fullmåne - en varulvsblogg



Fredrik Reinfeldt tittar ner och svettas.... Vad är det som händer? Ångest inför förlorad majoritet och snack om omval? Nej! FULLMÅNE!

Nu börjar det växa hår på Fredriks kala hjässa! Och ansikte! Och händer! De rynkade ögonbrynen växer ihop till ett! Snart ska han ut och yla mot månen! Och han är inte ensam! Mina egna handflator är lurviga av hår! Kanske för att jag är en lycklig ungkarl? Men även jag känner att jag måste ut och yla!

Blå Bands "Morfars Knackkorvsås" till middag ikväll! Kul namn! Fast jag hade ingen knackkorv så jag körde på vanliga grillare! Och potatismos! Och standardmjölk! Redigt käk för rediga karlar! Och varulvar! Korv är ordentlig varulvsmat! Fråga Kommandoran!

Och Fredrik! Han och Kommandoran har ju vissa likheter: en kärring som stjäl av de fattigaste på Fattighuset! Jag gräver gärna en varggrop!

Nog vädrar man blod alltid! Perfekt att First blood går på fyran nu lagom till maten! Tänk om alla lösdrivare vore som Rambo! Då hade borgarna fått rusta upp polisen hur mycket de ville! Lodisen som låg och sov på bänken utanför köpcentret här idag fick faktiskt sova ifred! Bortsett från att ungarna knyckte hans cykel! Tur att det var soligt sommarväder! Fjärilar och allt!

Men inatt är det som sagt fullmåne! Vargmåne! Och inatt ska jag ut och yla! Lyssna noga i vinden så kanske du hör mig!

Har vargen i dig vaknat? Det är samma sak med mig!
(Mikael Wiehe)


Eller för att citera min broder Daniel:
Alliansen vill förbjuda varg! Jag vill förbjuda blåval!

They're screaming for sanctuary
They're screaming at you
Lock up the wolves
(RJD)

Inga kommentarer: