onsdag 15 september 2010

Sverige för nyanlända dummies - en SD-blogg!



Riktlinjer för en sverigedemokratisk kommunpolitik är spännande!

"Den kommunala skolan bör erbjuda undervisning i lokal dialekt och folkmål."

Hoppas jag kan få rycka in några timmar som vikarie i SFI (Skånska för invandrare)!
"-Sväljer du gröten, apajävel?!"
("Gröden" menar jag.... IG till mig själv där....)

"Kommunen skall kräva språktest samt prov i svenskt samhällsliv, med godkänt resultat, för de invandrare som önskar delta i ceremonier för nyblivna svenska medborgare."

Perfekt morot att lära sig det nya språket och landet! När man lyckats får man vara med på barnens födelsedagar eller fira frugan på bröllopsdagen!

"Kommunal information och service bör endast ges på svenska. Restriktiva regler skall gälla för anlitande av tolkar."

Hur ska man tolka detta? Självfallet som ett HJÄRTLIGT VÄLKOMNANDE!

Läs mer!

SverigeFörNyanländaDummies


Don't talk to strangers
'Cause they're only there to do you harm
(RJD)

2 kommentarer:

Ulf sa...

Tror att ceremonier ska innebära en ceremoni där man motar Svenskt meborgarskap.

Caligula sa...

Aha! Tack! Får skaffa en tolk när jag läser SD:s material tror jag! ;-)