fredag 11 november 2011

Silverkula (111111)

Fullmåne. Sömnlös natt. Klarvaken. Åter kallade hon ut mig till sitt tempel. Mångudinnan.

Fältet var alldeles förtrollat. Som en kupol med moln som enorma bomullstussar. Vita. Röda. Skära. Blå. Som började nere vid ängen och sträckte sig upp mot himlen. Snurrade runt, runt, runt. Som en karusell. Jag blev yr och även magen blev som bomull.

Där uppe allra överst flög hon fram. Som en gnistrande komet. Som en starkt lysande kanonkula av silver. Trängde igenom molnen i en hisnande fart. När hon mötte den svarta natthimlen var skenet bländande för ögonen. I ett majestätiskt släptåg under och bakom sig följde en ensam stark stjärna. Drottningen med sin tärna. Himladrottningen. Med ett sprakande halo i regnbågens färger som krona.

Popplarna reste sig som katedraler mot himlen. Från sjön steg ånga och rök. Ängladans över skogsdungen. En flock sjöfåglar smattrade som en helikopterpropeller över sjön.

Kanske är jag en varulv ändå? Kanske slutar jag genomborrad av en silverkula? Fast silverkulan var ju hon - Mångudinnan.

Allt var magiskt. Förtrollat. Overkligt. Det slog mig att det nu var 11-11-11. Men jag är inte vidskeplig. Jag är ingen drömmande romantiker. Jag är rationell. Strikt vetenskaplig. När jag inte drömmer mitt i natten....

3 kommentarer:

Unknown sa...

weblinkclick here for more info get redirected hereread more click to read moreGet More Information

mcshesea sa...

click this read the full info here More Info visit our website my website you could try these out

roowet sa...

link r3b49v6u66 louis vuitton replica replica bags in china my review here d7b80f4h70 replica louis vuitton louis vuitton replica bags neverfull s0w66t1x86 replica bags in delhi hermes replica k3e54d5k46 replica prada nylon bags