lördag 5 november 2011

Vanneberga-weekend I - Var e brudarna?!










"Det finns två saker som luktar fisk! Det andra är fisk!"

Jag är ganska efterbliven! Noga beräknat en vecka! Därför ämnar jag denna helg blogga lite om förra helgen! Långt upp i landet! Närmare bestämt göingska Vanneberga!

När man kom på plats med Anton och Steve hos Marren, grabbarna och djuren var Jeppe redan på plats! Han hade inte bara fyra laxar med sig! Vi blev även kulturberikade med "herrtidningar" och seriemagasin från 1980-talets första magiska hälft!

Jag och Marren hade "heta" diskussioner om vilken skillnad det ändå var på porren då och nu! Inga silikontuttar eller sjutton och ett halvt-åriga modeller! Tjejerna var heller inte "buskblyga" (läs: renrakade)! "Fibban" hade t.o.m. sidor från Naturens Under och allmänt grabbiga kriminalreportage! Var var brudarna?! Men både katten Shaggy (f-g pussy!) och vovven Ozzy klättrade på benen på mig när jag hade snuskblaskorna i näven! Luktade det... fisk?! (Cat scratch fever!)

Gravad och ugnsstekt lax! Sämre finns! Monia fick kycklingssallad för att slippa utslag! Men det fick hon ändå! Liksom jag! Kycklingssallad alltså! Och massor av kramar som både för- och efterrätt!

Inga kommentarer: