fredag 4 november 2011

Va?! Afton?! (fredagsbön och fredagsmys)






Vårdcentralen. Arbetsförmedlingen. Systembolaget. Folkhemmets Heliga Treenighet. Åtminstone de institutioner som ropade denna fredag i november.

Tog blodprov utan att titta bort. Har vant mig vid mitt eget blod efter tio år. Jag är nog en psykopat.

Missade precis arbetsförmedlingen men hann precis med systembolaget för att det visst är en "afton". Jag är nog efterbliven.

När är det tvivelsutan höst. Blir sugen på att kratta löv när jag ser dem. Jag är nog trädgårdsskadad. Att det är fredag missade jag dock inte när jag kom hem. Gott om besökare i moskén precis utanför parkeringen där jag bor. Och trivs. Bland gula löv i trädkronor, gräs och asfalt.

Köttfyndade på Netto här ute in da ghetto. Även en blomkål som ni ser. Som ska knapras rå med färskost som snacks som fredagsmys. Liksom ölkorv. It´s better to burn out than fade away.

Har förresten fått avsmak för öl och köpte vin istället. Jag är nog en nykterist. Ikväll ska partas rejält. Det är ju en AFTON!

Men först en kaffe med min sista skvätt vispgrädde.

Inga kommentarer: