lördag 7 november 2009

En delfinplågares försvarstal


Min pastasås blev mycket kryddig och god. Röda linser som är sönderkokta som gröt ger must. Spansk peppar och cayenne ger hetta (dessutom rörde jag i jalapeños och taco-salsa sen senaste taco-kvällen) och flera pressade klyftor vitlök hottar upp ytterligare. Två burkar tonfisk ger köttighet, fibrer mellan tänderna och omega 3.

Två burkar tonfisk, 5,90 burken. Jag gissar att de inte är delfinskyddade och att jag därmed ska hållas ansvarig för att delfiner plågas till döds. Delfiner som ju är lika intelligenta som Einstein. Jag kunde ju faktiskt köpt delfinsnälla burkar som kostat 4-5 gånger så mycket. Och bara dödat dumma tonfiskar. Men min valfrihet (!) är ekonomiskt begränsad.

Men innan harpunerna når mitt hjärta vill jag vädja till exekutionspatrullen: -NÅD! DET VAR INTE JAG! JAG VET VILKA SOM DÖDAR DELFINERNA!

Det är det lömskaste och våldsammaste av alla ö-folk: JAPANERNA! Samma som slaktar valarna som vi annars hade kunnat kommunicera med och skapa fred och harmoni på Jorden!

Tror ni mig inte? Kolla själva på den näst senaste episoden av South Park: "Whale Whores"! Där får vi även bakgrunden till den japanska fientligheten till våra havslevande bröder och systrar! En mycket viktig sajt eftersom ingen bör missa något avsnitt av de senaste decenniernas bästa TV-serie!

Kaskelotkaze



För den delen var jag livrädd att få tumlare på kroken när vi pilkade torsk i Nordnorge och de tumlade runt bara ett par meter från vår lilla båt! Vad skulle man göra om man fått t.ex. en sej på kroken och tumlaren i sin tur huggt på denna? En oförglömlig naturupplevelse var det i alla fall!

Inga kommentarer: