tisdag 24 november 2009

Existentialismen och vikten av att göra ett val


Funderade hela dagen på Folkuniversitetet vad jag skulle välja till middag ikväll. Fick faktiskt råd med fiskpinnar! Vette fabian om jag nånsin själv stekt fiskpinnar i hela mitt liv? Och fiskpinnar?!! Är inte det fruktansvärt okulturellt? Joo, men jag är fruktansvärt okulturell! Jag är typ... folklig! Eller fattig heter det nog, ja! Så ni kan kyssa mig där bak och berätta om det smakar fisk eller frityr! Kanske billig remouladsås? Puss! ;-p


Köpte förresten sån där billig tonfisk igen för 5,90 burken! Och de är delfinvänliga! Ett bra val, hoho! Och så var det valfiskaren som fick en Ahab-upplevelse! Hepp! Har ni förresten missat doom metal-bandet Ahab bör ni verkligen göra nåt åt det! Och den sistnämnda uppmaningen är inget taskigt Göteborgs-skämt som skulle kunna vara hämtat från självaste Feskekôrka!

Tove Janssons "Pappan och havet" passar mer än utmärkt till maten! :-)

Ahab

Inga kommentarer: