fredag 20 november 2009

KaffeKompisar


Det har blitt mycket kaffe idag. Och promenader. Innan jag fått lite mat i mig. Aber: kaffe är ett måste!

Dessutom kaffe med trevliga vänner!

Halina, min gamla rumskamrat från Framtidsgymnasiet, började på Folkuniversitetet i torsdags. Jag blev jätteglad, trodde inte att jag skulle få se henne mer (hon började och slutade på F-gymnasiet samtidigt som jag och vi pyntade själva upp vårt rum, dessutom blev hon mamma för första gången samtidigt som hon slutade). Jag är glad att hon är kvar på vårt gamla jobb som timanställd. Även om hon inte har jättemycket jobb så är det jättemycket mer än vad jag har. Supertrevlig tjej som jag verkligen gillar, och idag bjöd hon på kaffe när vi lunchfikade på ett café. Lovar att bjuda igen! ;-)

Väl hemma kollade jag mail lite snabbt innan jag gick till vårdcentralen för grisasprutan. En väldigt snabb koll eftersom strömmen gick... Sen en snabbkaffe innan jag promenerade till min kompis Andreas på det andra ghettot i stan. Han lånade några böcker om Skåneland och snapphanar av mig, jag fick hem en massa potatissallad i en pepparkaksburk jag hade med. Så nu slipper jag köpa pommes till min fläskfilé i helgen. Kommer att kännas somrigt och lyxigt. Vi garvade åt Brüno, han som spelar Borat, när han drev med folk som ung gayfjollig "österrikare". Och vi lekte lite med Andreas undulater och hans stora vassa sabel. Dock inte samtidigt! ;-)

Inga kommentarer: