onsdag 14 april 2010

Grodperspektiv



















Ännu en solig sommardag! När jag satt på stenen vid sjön och vilade bena fick jag nya kompisar: grodor! Eller är det paddor? De är skitcoola i alla fall! Ser riktigt fräna ut, särskilt när bara upphöjningarna till ögon sticker upp!

Det jag gillar med dem är att de är precis som jag: de simmar omkring lite slött, klättrar upp på en sten när de känner för det och bara softar! Chillar! Åtminstone är det så jag vill leva! Och försöker! Leva för stunden! I nuet! De simmar, badar, solar och leker med varandra! Rider på ryggen på varandra! Så jävla sköna!

Tyvärr går ju livet på som en ångvält... Kolla bara på understa bilden på den första grådisen jag sprang på (mötte alltså, jag är oskyldig till stackarns död)... platt som ett löv (kanske en lövgroda?)... Det värsta är ändå att den ligger bredvid ett tillplattat tuggummi... så värdig "begravning"... fy fan... hellre smäktar man i understa avdelningen av Dantes Inferno med Judas, Brutus och Malcolm McLaren...

Jag fick en ny handläggare på Arbetsförmedlingen idag! Jättesnygg och jättegullig! Förra jag hade fick mig enbart att känna mig tillplattad! Som grodan! Motarbetad! Manglad! Hoppas att denna här nya ska lyfta mig så jag kan simma och plaska omkring i möjligheternas sjö! Åtminstone ibland hålla mig ovanför ytan i solskenet! Som grådisarna på bilden! Annars får jag väl själv se till att göra det! Ingen jävla padda ska stoppa mig!

Inga kommentarer: