tisdag 20 april 2010

Rocksommaren närmar sig!


Jäflar! Nu känns det som att rocksommaren närmar sig!

Jag blev lovad en 4-dagarsbiljett till Sweden Rock Festival idag; den "billiga" varianten de släppte först! Vilket innebär att jag spar en tusing om jag även vill se band på onsdagen! Och det vill jag ju! Pröjsar biljetten om en vecka när lönen kommer!

Strax efter detta glädjande besked släpptes spelschemat till samma festival och det oundvikliga blottlades: bandkrockarna!

INGA kul SRF-krockar!!!! Hej då: Slayer, Aerosmith, Grave Digger, DAD, Mastodon, Behemoth, Watain..... :-(

Hmmm... Slayer kan jag se första kvarten på, sen ska jag ju se dem på Sonisphere oxå. Amon Düül II är ett absolut måste! Ingen kastastrof.

Aerosmith kan jag se första halvtimmen på, sen räcker det med vit kavaj. Kanske t.o.m. slutet efter Mayhem. Ingen katastrof.

Grave Digger kan jag ha och mista. Bif Elf är ett måste! Ingen katastrof.

High on Fire eller DAD är en humörfråga. Ingen katastrof.

Mastodon hade jag sett fram emot. Behemoth hade varit kul. Men bägge banden lär återkomma. Billy Idol och Gary Moore är två av huvudanledningarna till att jag kommer. Ingen katastrof.

Watain körande Bathory hade jag definitivt sett fram emot. Men va fan; kolla på ett coverband när WASP kör från två första plattorna? Ingen katastrof.

Nåja, man lär ju sitta en hel del på campingen också och vakta tältet från Bajsmannen!

Sedvanlig "middags-doom" med Big Elf och Cathedral och dagar och kvällar som verkligen kan uppfyllas av musik! Fy fan va kul det ska bli! Längtar som satan!


Och idag släppte även Rockweekend band! Sebastian Bach! Snacka om uppköp från rest-Skid Row som de bokat men tvingats släppa! Fan ta honom om han schabblar bort sig igen så (närvarande) Bonafide äntrar scenen...

Brudar! Det är inte bara Sebastian Bach som ska till Rockweekend! Även bland besökarna finns det lönnfeta blonda gossar som inte är 18 längre! (Som arbetssökande har jag lärt mig att marknadsföra mig, får se hur detta går...)

We are the youth gone wild!!!!!!!!!!!!

AC! Med tanke på att vi som bestämt oss för att undvika girigbukarna SRF med sina överpriser ändå inte kan hålla oss därifrån är det en händelse som ser ut som en tanke att jag lyssnar på Skid Rows "Slave to the grind" just nu! DC!

Inga kommentarer: