onsdag 14 april 2010

Veckans uppfinning: Grillpannan


Grillpannan! Vilken uppfinning! I min elgrill blir det inte alls som riktigt grillat, lika lite som en gratäng i mikron blir som en gratäng i riktiga ugnen! Men i grillpannan! Jävlar i min lilla panna! Ni ser ju själva de svarta ränderna! Och krispigt blir det! Man tar sig för pannan! Och penslar på grillolja och och sprutar på BBQ-sås!

Fläskfilé, potatisklyftor och bearnaisesås! Riktig helgmat en lill-lördag som denna! Isvatten till! Saken är den att jag är absolut pank och måste använda fantasin och leta extrapriser för att klara mig till slutet av månaden! Och på Netto hittade jag ett halvt kilo dansk fläskfilé för 19,90! Bearnaisesåsen är Blå Bands som jag får gratis från farsgubben som får sånt gratis från sitt gamla jobb! Gratis, billigt och snabbt! Och gott!

Men tillbaks till grillpannan! Vilken uppfinning! Fast jag bävar för att diska den jäveln imorgon! Ikväll pallar jag inte! Jag är proppmätt! ;-p

Inga kommentarer: