måndag 26 april 2010

Grönt är skönt!













Jag blev "tvungen" att avsluta en bok inatt / imorse så när jag skulle sova hade redan solen stigit över min säng. Sen var det omöjligt att somna. Jag hörde att solen skulle gömma sig bak moln idag, så jag passade på att ta en promenad på näset. Nu börjar det verkligen grönska! Solen sken och det gjorde jag med! Himlen var blå och de där molnen uteblev! Jag började hoppas att det är lika fint väder imorgon, i så fall ska jag fan ut och göra årets grilldebut!

På skyltarna vid näset står det att fågelsången vid våren kan vara "öronbedövande". Och det är den verkligen nu. Men det gör inte mig nåt, jag gillar högljudd sång! Det står även att man om man "har tur kan se gröngöling och mindre hackspett". Gröngöling har jag sett innan, nu hade jag en mindre hackspett riktigt nära. En meter från marken på en trädstam bara några meter från mig. Men den svart-vite lille fan lyckades gömma sig just när jag zoomat in mobilkameran. Överhuvudtaget är det kasst att försöka plåta fåglar med mobilen, det skulle behövas en riktig Kalle Anka-kamera.

Men jag hoppas att jag kan förmedla lite grönska! Jag mår verkligen prima denna årstiden! Inte ens allergin kände jag nämnvärt av idag!

När jag kom till Kvantum för att handla upp mina sista småmynt (lön imorgon, pust pes) hittade jag ett halvt kilo strimlad skinka för en femma. Så sen kunde jag göra riktigt god carbonara till min sista spaghetti (skinka, pressad vitlök och stark chiligegga). Den söta kassörskan tyckte att det lät gott och undrade när hon kunde komma på middag! "När du vill!" svarade jag. "När du är ledig!" Fast sånt ingår väl i Handels avtal? Att man blir flirtig av våren är dock ingen klyscha!

Hemma har solen fortsatt steka på en blå himmel! Spaghetti carbonara, Scorpions och Sol på balkongen är tre S med Sting i!

Inga kommentarer: