onsdag 24 november 2010

Alla snöflingor ska falla (vari avbildas min fönsterutsikt en vintrig novembereftermiddag 2010)




Drömmer jag? Snö utanför mina fönster!

Jag och Bondepraktikan hade rätt: Vintern har kommit! Snön ligger vit och små flingor fortsätter falla som strösocker från himlen! Må det bli ett lite längre besök! Med rejäla drivor i helgen!

Drivor? Driver jag med er? Icke! Personer som gnäller på snön på vintern är samma som gnäller över solen på sommaren! Ingen pardon! Se det snarast som en mulning!

Det blir ljust och vitt! En ljusterapi som mer än behövs i dessa mörka och dystra novembertider! Barna erbjuds ett gratis sommarland (fast tvärtom) med pulka och snökreationer!

Det jobbiga pissregnet är borta! Som jag i kombination med den dragiga snålblåsten anklagar för min förkylning! Som innebär en massa förbrukade dassarullar med en röd-grön röra i form av snor! Hellre vit snö! Som är helt oskyldig i målet!

Jag är ledig från jobbet idag! Skönt! Jag lovade Steve att hänga med på träning i eftermiddag men även han är förkyld! Så det skippar vi! Jag lovade Lolla och Robban att hänga med på en föreläsning om Polisspåret i Malmö! Men Lolla hoppar och även jag! Skönt att slippa åka till Malmö en dag! Ska ta en mysdag hemma i lyan! Dricka kaffe och lyssna på musik! Läsa! Kolla på nåt mysigt på DVD (jag ska hämta paketet med South Park och Vem ska trösta Knyttet idag)! Och varför inte ta en långpromenad ute på fältet?! Iklädd vinterjackan och fleecevantarna!

Lyssnar på Immortal vinterdagen till ära! All shall fall! Så sant! De ska de! Inte minst snöflingorna! :-)