fredag 26 november 2010

Julklapps-DVD:er till lilla mej





Fick lön för mina lärarvikariat nu vid det magiska tolvslaget. Semesterersättning var inbakat vilket jag inte var det minsta beredd på. Den var på 12% och innebar 711:- extra. Så jag unnade mig en liten DVD-beställning från både Ginza och CDON. En liten julklapp till mig själv. Som varit så snäll. Mot mig själv.

* På äventyr med Muminfamiljen

Jag har tänkt länge att jag ska skaffa hela den polskproducerade dockanimerade gudomligt vackra 70-talsserien på DVD. Nu hittade jag en billig samlingsbox med fyra DVD:er. I en plåtbox. Jag tror att det kan bli en jättefin liten "möbel".

* Therion - The Miscolc Experience

Självfallet ska jag ha varje DVD med världens bästa band. Detta är tredje. Och högst speciell då inte bara Therions låtar framförs med en klassisk symfoniorkester. Therion framför öven klassiska stycken av idoler som Wagner i denna i allra högsta grad exklusiva konsert. 2-0 till Polen så här långt.

* Ozzy Osbourne - Speak of the Devil

Vid denna tiden var The Prince of Darkness som allra allra bäst. I synnerhet musikaliskt innan först AOR och sedan Zakk Wylde kom och sabbade det hela. 49 spänn på Ginza är överkomligt. Och snart är det sommar och då vrålas det God bless ya all! i Norje.

* South Park säsong 5

Den absolut bästa satirserie som någonsin har gjorts i filmväg. Som jag ska samla på mig i sin helhet. Pö om pö. Här kommer 14 episoder till. Tur att jag har 12 avsnitt till att titta på i säsong 4. Att rädda kvällarna och somna gott.

Inga kommentarer: