måndag 15 november 2010

Vem ska snigla Knyttet?



Jag brukar hylla måndagar. Dock inte denna måndag. Kalla mörka hopplösa helvete. Har bara velat slänga på riktigt deppig musik och dra täcket över mig tidigt. Jag har känt mig som ett litet skrämt knytt.

Så fick jag en snigel! Rakt på ögat! Trots att jag betalar min TV-licens fast jag inte har råd!

För länge sen (typ 5-6 år sen) brukade jag och Linda skicka sniglar till varandra på Alla Hjärtans Dag. En kväll satt jag och drack öl, lyssnade på Monster Magnet och klippte och klistrade ut ♥-sniglar. Med olika bandnamn på. Minns att jag gjorde en "elak" (bilden) med Venom och en med Kansas. Sen minns jag inte mer.

Jag fick tillbaka snigeln på Fisbok ikväll! Jag var inte alls beredd på att bli sniglad av en tjej (hoho)! Det värmde mer än alla arombastuna tillsammans tidigare ikväll! Och med plockgodis, en trevlig handläggare på Arbetsförmedlingen och sagolikt vackra franskspråkiga kvinnofrontade symfoniska gothic metal-bandet Dark Sanctuary lyckades det faktiskt trösta ett litet smått ensamt trött och skrämt knytt!

Jag ringde till Af för att redovisa sökta jobb. Och jag sökte en del idag. På ställen där man pratar roligt. Typ Skövde. Fast jag vill hålla mig hemma i Skåneland. Jag är ju ett skrämt litet knytt trots allt.

Middag nu. Mamma Scans taskebôllar puttrar husmoderligt i stekpannan! Pulvermos och lingonsylt till det! Gubba-skräpmat eller halvfabricerad husmanskost? Vill ha en riktig mamma.... fast jag har ju redan en sån öm moder! Som gör jättestora och jättegoda köttbullar! Bästa med julen!

Dark Sanctuary - La Clameur Du Silence

Inga kommentarer: