onsdag 24 november 2010

Thrash 'till Death (vari avbildas min köksdörr)


Så blev de då äntligen klara för Sweden Rock Festival: Destruction!

Tidigare har jag bara åkt Sweden Rock-kryssningen med dem och haft dem som Sweden Rock Magazine-poster på köksdörren!

Jag är inte ett dugg intresserad av The Big Four (De Fyras Gäng inom amerikansk thrash metal). Anthrax och Slayer såg jag i somras. Metallica förra. Megadeth har jag aldrig fallit för. Inom Bay Area är det Exodus som gäller. Jag är en sugare för den tyska thrashen som stinker gruva i Ruhrområdet. Jag drömmer om att få se Sodom, Kreator och Destruction samlade. Å andra sidan såg jag både Sodom och Kreator i somras. Och jag är jävligt sugen på att åka till Köpenhamn om ett par veckor och se Thrashfest med bl.a. Exodus och Kreator. Men man kan inte få allt. Åtminstone inte på en gång och varje gång.

Jag hade lovat storasyrran Mia att återigen hänga med på Sabaton i Ronneby. Men så var biljetterna slut såg jag. Panzer-dalmasarna säljer tydligen slut överallt nu. Jag fattar inte varför de blivit så bautastora helt plötsligt. Men jag har sett dem några miljarder gånger och fler lär det bli. Det känns inte som en jätteförlust. Dessutom har jag ju årets stora grej att se fram emot i Stockholm nu i december: Candlemass med originalsångaren Johan Langqvist framför hela Epicus Doomicus Metallicus! Sen övertar nuvarande sångaren Rob Lowe micken och de fortsätter med en "ordinär" Candlemass-konsert.

Vilket för tankarna till KB i Malmö när just Destruction och Candlemass delade en kväll för ett par år sen. Innan Candlemass mest klassiska, älskade och hatade sångare fick kicken. Det var kul att se Schmier i Destruction och Messiah i mysig kramställning sjunga duett till The Alliance of Hellhoundz. Munkmage mötte spikmatta. Schmier är fan i mig så mycket metal man bara kan komma om man inte heter Halford. En lång jävla tysk jätte med nitar som ett helt piggsvin.

Istället för konsert i Ronneby på lördag lär det bli öl och metallisk inlyssning här hemma. Doch noch ein Bier für mich und Schmier!

Hail to those who obey and believe!!!!!!
The Butcher strikes back!!!!!! \m/

Destruction - Bestial Invasion


Tydligen fick Kim Jong Il samma tanke som jag imorse: Bestial Invasion! \m/

2 kommentarer:

Mary Madskills sa...

FETT MED ÖÖÖÖÖÖÖÖÖS!!!!!!

Caligula sa...

THRASH ATTACK!!!!!!! =P