onsdag 6 juli 2011

It´s a must - en läskande sommarblogg




Dagens "dricka från kylen" blev en päronmust. Annars avslutades arbetsdan med en iskall nygjord smoothie på hallon, banan och mangold. En läskande vitaminkick efter en svettig dag i solen med växter och djur. Ogräsrensning i rödbetslandet i gassande sol. Svettigt rengörande av hårt nerskitna hönsburar. Blev utsatt för en flygattack av en höna när jag flyttade hennes kycklingar. Imponerande modersinstinkt. Glad jag hade tjocka gummihandskar på. Slåss med drakar? Störtlöjligt!

Smaskig pyttipanna på fint skivad korv och potatis ute i solen på jobbet. Appropå rödbetor. Väl hemma grillade jag ånyo chorizo i elgrillen. Som jag faktiskt tog mig friheten att avnjuta inne i TV-soffan framför South Park (de klassiska klockrena avsnitten om native americans som fördriver de vita i stan samt när hela stan blev metrosexuell). Apotekarnes påskmust till. Hittade fyra 1,4-litersflaskor för 14.90 på Netto. Bästa påskmusten (en höna värpte ett ägg när jag rensade skit idag, så lite påskkänsla förnimmer jag allt)? Bästa julmusten är nog ändock Three Hearts. Helst från kylen på jobbet!

Annars har det blivit mycket Hoola Bandoola och Wilmer X idag. Om en vecka är det dax!!!!!

NP: Den fria världen

Inga kommentarer: