fredag 29 juli 2011

Mätt av fett - Vresa opp feta!




(Så Här Ser Karl Martin Ut När Han Tänker På FETA!)

Fredagsmys! Bara för mig själv! Och mina flickvänner och fästmör (Björk, Maja i The Sounds och Laleh)! Pia erbjöd mig övernattning i Hellsingborg så jag skulle kunna se hela The Sounds ikväll, vilket var väldigt snällt! Men jag tror att jag åker hem och sover ändå! Jag har knappt sovit hemma en helg denna sidan sommaren! Jag ska förhoppningsvis övernatta i Hellsingborg imorgon natt efter Wilmer X och nästa helg blir det traditionell sommar i Karlskrona med och hos Andreas! Men att börja semestern i egen säng känns skönt efter campingfestivaler, sommarkonserter, midsommar o.s.v.!

En av alla fördelar med min diet (min avföring har t.ex. aldrig varit fastare!) är att man verkligen får smaka feta! Saftigt och gôtt! Ikväll gjorde jag köttfärsbiffar med feta (eller ja, fetainspirerad ost) inspirerad av Lisa! Feta, pressad vitlök, en liten klick dijonsenap (som jag säkert inte får äta, oops!) och heta kryddor! De röda tomaterna till salladen byttes mot gula (mer dietmässigt korrekt?) och även här vankades det saftig feta (eller ja, fetainspirerad ost) i olja! Liksom vitlöksklyftorna! (Lök växer under jordi, men jag kunde inte låta bli att steka upp lite ändå! I äkta smör!) Jag blev faktiskt riktigt nöjd med biffarna! Jag vet inte varför de var ovanligt lätta att forma och steka? För att det var skinkfärs? För att jag skippade skorpmjölet (eller ströbrödet då)? Kanske är feta riktigt bindande?

"Bean" jag reklamerar (gör reklam för) är alldeles, alldeles underbar! Och (förhoppningsvis) dietmässigt korrekt: Socker 0 g, Kolhydrat 0,5 g, Fett 72,9 g! Kan inte bli bättre! Brunchen (jag passade på att sova till middag) bestod av omelett och bacon (och stekta röda tomater, *svälj*)!

Snart bär det som sagt av till Hellsingborg igen! Har jag tur hinner jag se 45 minuter av stadens stoltheter på hemmaplan! Det kostar ju inget! Gratis är gôtt! Liksom en drypande feta!

Inga kommentarer: