onsdag 27 juli 2011

Mätt av fett - bland koddar och morötter





Efter ett dygn av fet diet börjar det redan märkas i magen. Tack Gud för Ramlösa!

Men det här ska gå bra! Låter mig inspireras av folk med mer kunskaper och erfarenhet. Jag skippade den inlagda sillen på jobbet. Knyckte ett extra stekt ägg istället. Annars flottiga rökta korvar och ost. Vispgrädde i kaffet så klart!

En härligt solig sommardag att jobba ute i. Plockade mangold som funkar i smoothie. Och morötter som tycks vara en dödssynd inom LCHF-diet. Fast så j-a gott är det inte. I synnerhet inte kokt...

Öppnade upp museilägenheterna, rensade ogräs i rabatter och odlingar som börjar likna rabatter och odlingar, kollade inlämnade böcker om svensk arbetarhistoria, hjälpte till att packa in efter fikagästerna, plockade in örtsalt och fläderblomsaft från jordkällaren, hälsade på djurungarna, pratade med lite besökare... Museiarbete, trädgårdsarbete, caféarbete, arbetarhistoria... Kan knappast påstå att jag vantrivs! Ändå skönt att bara ha en dag kvar till semestern!

Middan hemma blev grillad kyckling och sallad. Kanske inte världens fetaste. Salladsbladet fångade dock upp oljan från osten och vitlöksklyftorna. Monty Pythons Flying Circus till detta. När jag inte lyssnat in mig på Ola Magnell som jag ska se i Helsingborg imorgon. Gratis! Sämre start på semestern finns! Trots att ölen går fet(!)bort!

Inga kommentarer: